BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

POZNAJ TAJEMNICE MOCNYCH KOŚCI- WAPŃ I WITAMINA D

Prawidłowe funkcjonowanie naszego układu kostnego zależy od wielu czynników, m.in. od aktywności fizycznej oraz odpowiedniej diety. W tym kontekście ważnymi składnikami codziennych posiłków są wapń i witamina D, które pomagają w utrzymaniu silnych i zdrowych kości.

 

chopakz_psem

Dlaczego wapń i witamina D są takie ważne?

Wapńjest podstawowym składnikiem budulcowym kości, a ponadto pomaga w  wielu procesach zachodzących w naszym organizmie, np.: krzepnięciu krwi, czy działaniu niektórych enzymów trawiennych.

W kościach zachodzi ciągły proces odnawiania, podczas którego wapń jest nieustannie wymieniany. Jeżeli ilość tego składnika w pokarmie jest niewystarczająca organizm odzyskuje go z kości, aby utrzymać jego odpowiednie stężenie we krwi. Dzięki temu zostaje zapewnione prawidłowe działanie procesów biologicznych, ale jednocześnie następuje osłabienie układu szkieletowego.

Witamina D pomaga w prawidłowym wchłanianiu i wykorzystywaniu wapnia i fosforu. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu wapnia we krwi oraz utrzymaniu zdrowych kości. Głównym źródłem witaminy D jest synteza w skórze pod wpływem światła słonecznego, która pokrywa 80–90% naszego dobowego zapotrzebowania. Dlatego w przypadku ograniczonych możliwości korzystania ze spacerów na świeżym powietrzu warto zwiększyć zawartość tej witaminy w spożywanych posiłkach.

Dieta – przepis / czytaj dalej »

Biegaj i zyskaj szczupłą sylwetkę

            Ciepłe dni już co raz bliżej, a my po okresie jesienno – zimowym zastanawiamy się jak szybko wrócić do formy i jednocześnie zgubić zbędne kilogramy. Zdrowa dieta zdecydowanie pomaga w walce o szczupłą sylwetkę, jednak aby poprawić ogólną kondycję organizmu, warto regularnie poświęcić kilka chwil na aktywność fizyczną, na przykład bieganie.

Istnieje wiele poglądów na temat skuteczności gubienia zbędnych kilogramów podczas biegania, jednak nie wszystkie są słuszne.

Dziś podpowiadamy, jak biegać, żeby już za kilkanaście dni zobaczyć pierwsze efekty wiosennego treningu biegowego.

 

Znajdź dobrą motywację, wyznacz sobie cel

 

            Większość z nas niejednokrotnie podejmowała próbę zrzucenia zbędnych kilogramów. Niestety wiele nieskutecznych prób kończy się na postanowieniu „od poniedziałku”, czy „od pierwszego dnia miesiąca”, a kiedy wyznaczony dzień nadchodzi, powzięte plany przechodzą w niepamięć.

Pierwszym dużym krokiem do twojego sukcesu jest wyznaczenie sobie celu i odpowiedniej motywacji. Jeśli masz do zrzucenia niewiele kilogramów, od celu dzieli cię prawdopodobnie kilka tygodni. Natomiast jeśli chcesz pozbyć się kilku – kilkunastu kilogramów, musisz przede wszystkim dać sobie czas.

Najlepiej, abyś wyznaczała sobie małe cele – małymi krokami szybciej dojdziesz do zaplanowanej wagi, a twoje próby nie skończą się jedynie na marzeniach o szczupłej sylwetce.

Dobrze, jeśli znajdziesz sobie motywację – niech to będzie coś twojego, coś co będzie ciebie mobilizować do treningów i powstrzymywało przed chęcią szybkiego zrezygnowania z zaplanowanych ćwiczeń na świeżym powietrzu. Dieta – przepis / czytaj dalej »

Joga uczy świadomego podążania za pragnieniami

Joga to nie tylko relaksujące ćwiczenia, ale także uniwersalne zasady etyczne i moralne, które powinno się przestrzegać rozpoczynając przygodę z jogą. Jednak okazuje się, że ćwicząc nie trzeba rezygnować z przyjemności i własnych pragnień, zwłaszcza, jeśli służą one rozwojowi danej osoby.

joga_a_odchudzanie

W jodze nie chodzi wyłącznie o odbieranie sobie przyjemności życia. Podążanie za pragnieniami może być pozytywną siłą, która pomoże człowiekowi zjednoczyć swoje ciało, umysł i duszę. Pragnąc ludzie często dokonują licznych zmian w swoim życiu, ponieważ to inspiruje, a przede wszystkim dodaje odwagi, by wychodzić poza ramy bezpiecznej przestrzeni, w której się dotychczas żyło. Naturalnym skutkiem jogi jest trening ciała i wyciszenie umysłu, ale ta metoda służy głównie zharmonizowaniu ciała i umysłu właśnie po to, by świadomie podążać za odpowiednimi i dobrymi dla własnego rozwoju pragnieniami. Dieta – przepis / czytaj dalej »

Właściwe spożywanie owoców

Chyba wszyscy wiedzą, że odchudzając się albo pragnąc zdrowo żyć trzeba jeść świeże owoce i warzywa. Jednak okazuje się, że wiele osób twierdzi, że nie czuje się dobrze po spożyciu wymienionych produktów, a nawet, że owoce im szkodzą. Czemu tak się dzieje? Wszystko zależy od prawidłowego spożycia owoców.

owoce_w_odchudzaniu
Owoce, to jedyny produkt spożywczy, który opuszcza ludzki żołądek po około trzydziestu – sześćdziesięciu minutach. Zawierają one także wszystkie potrzebne składniki odżywcze do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ważne jest żeby owoce spożywać dojrzałe i świeże, ponieważ przetworzone owoce, na przykład gotowane, smażone, puszkowane czy pieczone, są prawie bez wartości. Owoce powinno się jeść same, bez żadnych dodatków, w postaci cukru czy śmietany. Kolejną istotną zasadą jest spożywanie owoców na pusty żołądek, a nie, jak to się często robi, w postaci deseru, po obfitym posiłku. Jeśli zje się owoce po posiłku, to w wypełnionym żołądku zaczną one fermentować, tworząc gazy i powodując niestrawność. Dieta – przepis / czytaj dalej »

Czemu nie mogę schudnąć? – Czemu diety odchudzające są nieskuteczne?

W pogoni za szczupłą sylwetką ludzie stosują różne diety. Jednak często okazuje się, że te diety odchudzające się nie sprawdzają. Osoby z nadmiarem tkanki tłuszczowej najpierw wyrzekają się jedzenia i stosują ostrą dyscyplinę, tylko po to, by po paru dniach, tygodniach, miesiącach, przekreślić cały swój wysiłek i wrócić do poprzedniej wagi lub starych nawyków żywieniowych.

centymetr

Przyczynę takiego stanu rzeczy można upatrywać w ogromnym stresie i zamęcie emocjonalnym podczas stosowania diety. Większość diet proponuje ludziom schudnięcie w krótkim, określonym czasie, często za dosyć wysoką cenę, między innymi za cenę dobrego samopoczucia a nawet zdrowia. Dzieje się tak dlatego, że diety polegają na wymuszaniu niedożywienia, pod względem ilości i jakości. Często diety opierają się na pożywieniu zawierającym niedostateczne ilości białka, witamin, tłuszczów, mikroelementów, ale w zamian dające minimum kalorii. Jednak trzeba zwrócić uwagę, że taki sposób jedzenia nie zaspokoi podstawowych potrzeb energetycznych i nie zapewni pełnego odżywienia komórkom. Żeby tkanki i narządy mogły funkcjonować prawidłowo trzeba im dostarczyć przynajmniej minimum substancji odżywczych. Nie wolno stosować nierozsądnych głodówek, ponieważ organizm zbyt szybko, a także nieracjonalnie zużywa rezerwy tłuszczowe i może być to przyczyną zwyrodnienia narządów wewnętrznych oraz wielu chorób. Takie niskotłuszczowe diety głodowe nieodpowiednio stosowane powodują niebezpieczne zmiany w gruczołach, u dziewcząt może się to objawić w postaci zaniknięcia miesiączki. Dieta – przepis / czytaj dalej »

Właściwy sposób odżywiania

Dieta to nie tylko zdrowy sposób odżywiania. Należy pamiętać, że nic nie można byłoby osiągnąć bez odpowiedniego sposobu myślenia, dlatego powinno się zamienić dietę na zdrowy styl życia, co nie jest wcale takie trudne, jak się większości ludziom wydaje.

oczyszczanie_a_dieta

Przede wszystkim należy pamiętać, że jedzenie ma dostarczać organizmowi głównie energii i budulca, dlatego ludzie powinni jeść, by podtrzymać swoje funkcje życiowe. Okazuje się, że przeciążony jedzeniem organizm gorzej pracuje, zaś ludzie czują się wiecznie senni i zmęczeni. Wtedy warto zastosować głodówkę oczyszczającą. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić, wystarczy na przykład jeden dzień bez jedzenia, ale koniecznie trzeba organizmowi dostarczać duże ilości wody, by wypłukać z ciała toksyny. Później, by mieć dużo energii przez cały dzień i zachować świeży umysł i zdolność koncentracji, wystarczy pić przez cały dzień soki owocowe lub warzywne oraz zjeść jeden posiłek. W ten sposób może się nie schudnie, ale człowiek poczuje się świetnie w swojej skórze oraz nabierze chęci do życia, pracy i nowych wyzwań. Wielu ludzi postrzega dietę wyłącznie jako ograniczenie jedzenia, które ma doprowadzić do schudnięcia. Jednak wybór codziennych pokarmów ma służyć zdrowiu danej osoby i jej dobrej kondycji nie tylko fizycznej, ale też psychicznej. Trzeba dostarczać organizmowi niezbędnych produktów, ponieważ brak jakiegoś elementu może być przyczyną choroby. Dieta – przepis / czytaj dalej »

Protected with SiteGuarding.com Antivirus