BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Archiwum miesiąca Lipiec 2010

Dieta proteinowa Pierre’a Dukana

sobota, 31 Lipiec 2010

Dieta doktora Dukana jest francuską wariacją na temat diety białkowej. Wydaje się być bardziej zbalansowana i tym samym zdrowsza i bezpieczniejsza dla naszego organizmu. Duże ilości protein, które przyjmujemy w tej diecie bynajmniej nie mają tylko charakteru budulcowego, wykorzystujemy raczej to, że cząsteczka białka pochłania najwięcej energii przy jej przetworzeniu w naszym organizmie.

dukan diet
Dieta podzielona jest na cztery etapy:

1. Etap ataku

2. Właściwy etap utraty wagi

3. Etap utrwalenia wagi

4. Etap stabilizacji

W pierwszej fazie jemy tylko i wyłącznie produkty białkowe, bez zawartości tłuszczu i węglowodanów. Jemy chude mięso drobiowe, ryby, kefiry i serki serwatkowe. Możemy pić wodę, niesłodzoną kawę i herbatę oraz napary ziołowe. Faza ataku powinna trwać maksymalnie 5-7 dni. (więcej…)

Farmaceutyki podczas odchudzania

czwartek, 29 Lipiec 2010

Czasami nasz proces odchudzania wymaga wsparcia. Nie jesteśmy zadowoleni z przebiegu kuracji i stosujemy rozmaite dopalacze czy leki wspomagające. Niestety jak chodzi o złe podejście do pewnych spraw, to ta różnorodność wśród ludzi polega też na tym, iż po prostu człowiek podchodzi różnie do siebie, do swojej sylwetki, swojego wyglądu i ogólnie do swojej osoby, przez co niestety najczęściej ludzie po prostu się nie lubią, zamiast się zaakceptować takimi jakimi się jest. Niestety ważne jest, żeby nie popaść w skrajne kompleksy i odchudzanie zamiast dawać nam szczęście, będzie tylko coraz bardziej nas zniechęcało do jakichkolwiek działań w tym kierunku. Jakie są tego efekty? Otóż efekty są takie, że wśród zarówno młodych ludzi jak i wśród tych ludzi starszych obserwowany jest proces, który niestety pojawia się w złym momencie i przeprowadzany jest w nieodpowiedni sposób.

Przede wszystkim nie możemy sięgać po wspomagacze już na początku naszej drogi ku smukłej sylwetce. Na samym początku powinniśmy przetestować kilka diet i wybrać tą, która nam najbardziej odpowiada i minimalizuje nieprzyjemne skutki tego procesu, jak głód, osłabienie, bóle głowy, brak energii. Jeśli tempo w jakim zrzucamy zbędne kilogramy uznajemy za zbyt powolne, powinniśmy w znaczący sposób zwiększyć aktywność fizyczną. (więcej…)

Dieta księżycowa

czwartek, 29 Lipiec 2010

Polega na dostosowaniu do 28 dniowego cyklu księżyca. Bardzo pomocna dla tych, którzy mieli problemy zdrowotne podczas stosowania innych diet, jak niedobory witamin i minerałów, biegunki, zaparcia, zawroty głowy. Dopuszcza ona wszystkie pokarmy – z pewnymi ograniczeniami. Praktycznie jedno i podstawowe dotyczy ilości spożywanych kilokalorii. Możemy dziennie przyswajać tylko 1000kcal przez pierwsze dwa tygodnie i 1200kcal przez kolejne dwa. Nie powinno się w ogóle używać soli oraz cukrów i słodzików (napoje typu light z aspartamem są niewskazane). Na cztery dni przed kuracją należy na śniadanie jeść dowolną ilość określonych owoców; I dzień- arbuz, II dzień świeży ananas, III dzień truskawki i śliwki suszone, IV dzień- winogrona. Konkretną dietę należy rozpocząć w pierwszym dniu pełni księżyca – to bardzo ważny warunek – wyróżnia to sposób stosowania diet spośród innych. Trwa dwa tygodnie. W ciągu tego okresu należy jeść 3 posiłki dziennie, nie przekraczając 1000kcal. Unikamy tłustych posiłków, jak również podgryzania między posiłkami. W razie nagłego głodu możemy zjeść tylko jabłko – 200 kcal.

Dieta Atkinsa – problemy zdrowotne

czwartek, 29 Lipiec 2010

Zła wiadomość dla ludzi stosujących Dietę Atkinsa. Najnowsze amerykańskie badania wykazały, że długotrwałe stosowanie może prowadzić do zatykania naczyń krwionośnych, co z kolei powoduje zawał mięśnia sercowego i na przykład udar mózgu.

Lekarze z Beth Israel Deaconess Medical Center na Uniwersytecie Harvarda testowali na myszach dwie diety: „normalną”, zbilansowaną dietę oraz nisko węglowodanową i wysokobiałkową jednocześnie.

Po dwóch tygodniach takich testów myszy na diecie z niską zawartością węglowodanów miały dwukrotnie częściej zatkane tętnice niż te, które odżywiały się tradycyjną, ale zdrową żywnością dietetyczną. Dotkowo dochodzi tutaj problem zakwaszania organizmu przez spożywanie dużej ilości białek.

Cholesterol pozostał bez zmian, a co więcej, naukowcy i lekarze ostrzegają, że poziom cholesterolu nie jest decydującym i jedynym czynnikiem, który prowadzi do zatkania tętnic.

Dieta Atkinsa jest bardzo popularna. Stosuje ją także wiele gwiazd – np. Renée Zellweger i Jennifer Aniston – co tylko przysparza jej zwolenników, niemniej jednak warto zwrócić na wspomniane zagrożenia jakie niesie ze sobą jej stosowanie.
Podobno najlepsza pod względem zdrowotnym jest dieta zbilansowana, ograniczająca delikatnie węglowodany i trójglicerydy.

Dieta Białkowa

wtorek, 27 Lipiec 2010

Generalnie polega na spożywaniu dużej ilości potraw, zawierających możliwie jak najwięcej białka przy jednoczesnym ograniczeniu spożywaniu cukrów (w szczególności prostych) jak i tłuszczów. Cząsteczka białka wymaga najwięcej ATP, żeby organizm mógł ją przyswoić i obrobić. Dlatego z energetycznego punktu widzenia jest to najmniej korzystna cząsteczka dla ludzkiego organizmu, lecz z punktu widzenia budulcowego bardzo ważna.

Na czym polega sam proces odchudzania w diecie białkowej? Otóż właśnie na tym, że nie dość, że ograniczamy samo spożycie węglowodanów i tłuszczów, ale dostarczamy organizmowi najtrudniejsze do przyswojenia cząsteczki czyli białka. Organizm, żeby w ogóle je przyswoił musi wykorzystać energię, której nie ma w postaci węglowodanów, zatem zaczyna spalać tłuszcz nagromadzony w pod skórą.

Co jemy? Przede wszystkim dużo produktów mlecznych, najlepiej z ograniczeniem samego mleka, które zawiera spore ilości cukru – laktozy. Preferowane tutaj są maślanki, kefiry, serki serwatkowe, jogurty naturalne itd. Oprucz tego ryby – tuńczyki w sosie własnym, dorsze, sole, mirunę, ograniczamy ryby tłuste jak np. łosoś. Polecamy również drób – mięso z indyka, kurczaka – chude partie. No i bardzo duże ilości warzyw, ogórki, rzodkiew, pomidory – te które zawierają znaczne ilości wody.

Dieta daje bardzo dobre rezultaty, Sportowcy podczas odtłuszczenia stosują ją w różnych wariacjach i odmianach. Ważne jest to, iż nie możemy diety stosować dłużej niż trzy tygodnie, ponieważ bardzo zakwasza organizm, ale z powodzeniem dieta może być odskocznia od „normalnego jedzenia” np. przed wyjazdem na wczasy, gdy chcemy w szybkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, nie nie chce nam się spędzać godzin na siłowni. Zaletą diety jest to, że nie chodzimy głodni, a organizm w szybkim tempie spala tkankę tłuszczową.

Protected with SiteGuarding.com Antivirus