BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Archiwum miesiąca Wrzesień 2010

Ćwiczenia lekiem na zaparcia

wtorek, 21 Wrzesień 2010

W walce z zaparciami, bardzo wskazana jest wzmożona aktywność fizyczna. Pewne ćwiczenia w mechaniczny sposób stymulują nasz układ pokarmowy w taki sposób, żeby funkcjonował poprawnie. Co więcej, ćwiczenia pomogą spalić nam energię którą dostarczymy w postaci chociażby suszonych śliwek – które są bogate w cukry proste, ale w skuteczny sposób pomagają w walce z zaparciami.

Jeśli decydujemy się na wspomaganie diety za pomocą aktywności fizycznej, a przy tym mamy problemy z zaparciami, możemy Państwu zaproponować pewien schemat działania:

fitness-avtivity

(więcej…)

Dieta pomocna w rzuceniu palenia – nie przytyjesz!

wtorek, 21 Wrzesień 2010

Poważną obawą większości osób, które starają się rzucić palenie, jest wzrost wagi po odstawieniu nikotyny. Samo rzucenie palenie wymaga od nas sporej determinacji i sumienności. Warto pomyśleć w jaki sposób możemy pomóc sobie w tym procesie stosując odpowiednią dietę.

rzucanie_palenia

Po odstawieniu papierosów, nasz organizm pełen jest niepotrzebnych i często groźnych dla zdrowia substancji. Sam brak nikotyny zwalnia metabolizm naszego organizmu co jest najczęstszą przyczyną przybrania na wadze. Idealnym rozwiązaniem wydaje się być zatem dieta zarówno oczyszczająca, jak również podnosząca intensywność procesów metabolicznych jakie odbywają się w naszym organizmie.

Mimo wszystko często tyjemy po odstawieniu papierosów nie tylko dlatego, że procesy metaboliczne zachodzą nieco wolniej, lecz dlatego, że zaczynamy spożywać większe ilości pokarmów. Po siedemdziesięciu dwóch godzinach od odstawienia papierosów, zaczynamy w bardziej intensywny sposób odczuwać smaki i zapachy, przez to jedzenie smakuje nam bardziej. Często rekompensujemy sobie brak papierosa za pomocą drobnych słodkości, ciasta, cukierków lub tabliczki czekolady. Wszystko to skutkuje wzrostem wagi, która wystąpi w pewnej perfektywnie czasu.

Taki efekt może być spowodowany zatem zarówno czynnikami fizjologicznymi jak i psychologicznymi. Jak sobie z tym poradzić? Jeśli chcesz zmniejszyć głód nikotynowy – nie sięgaj po słodycze, zjedz jakieś owoce, lub słodkie warzywo, np. marchew. Warto spożywać duże ilości płynów, szczególnie wody mineralnej, pozwoli to wypełnić nasz żołądek zmniejszając łaknienie, oraz nawilży wysuszoną przez palenie skórę. Zamiast kawy, która bardzo często kojarzy się z sięgnięciem po papierosa, wypróbuj całą gamę owocowych herbat. Jeśli brakuje się efektu pobudzenia, zastąp kawę napojem zwanym Yerba Mate. (więcej…)

Zaparcia – co zrobić?

wtorek, 21 Wrzesień 2010

Zaparcia to częsty to problem podczas stosowania diety, ograniczania racji żywnościowych oraz podczas drastycznego odchudzania. Oprócz wzbogacenia diety w błonnik, możemy wprowadzić do naszej diety kilka innych dobrych zwyczajów.

Fresh green herbs, isolated over white

Jednym z nich jest spożywania przed snem oraz rano ciepłej wody z niesłodzonym sokiem żurawinowym. Dobrym rozwiązaniem będzie również woda z cytryną – nie mylić ze słodzoną aspartamem cytrynową wodą mineralną dostępną w sklepach. Chodzi nam o dużą szklankę ciepłej wody z wkrojonymi ćwiartkami cytryny.

Jeśli nie zależy nam tak bardzo na ograniczeniu spożycia węglowodanów, dobrym rozwiązaniem jest również ciepła woda z miodem. Napój powinniśmy również spożywać przed snem, jak i po przebudzeniu.

Jeśli stosujemy dietę białkową, lub różne jej odmiany, powinniśmy dodawać do kefirów, twarogów otręby lub mieszankę ziaren. Zawsze to pomoże wzbogacić nasze posiłki w dodatkowe ilości błonnika.

Nie od dziś wiadomo, że zbawienny wpływ na nasz żołądek oraz cały układ pokarmowy ma siemię lniane. Możemy dodawać zmielone ziarno do potraw – zupełnie jak (więcej…)

Jak radzić sobie z zaparciami – błonnik

wtorek, 21 Wrzesień 2010

Ciężko jest precyzyjnie określić definicję zaparcia. U różnych pacjentów wygląda to inaczej. Dla jednych normą będzie wypróżnianie się dwa – trzy razy dziennie, dla innych normą będzie 4-6 dni. Wszystko zależy od ilości i jakości spożywanego pokarmu. Problem, który można zdefiniować jako zaparcie wiąże się z określonymi objawami, takimi jak: ból brzucha (zarówno w dolnej jak i górnej części), ból podczas oddawania stolca, nieudane próby wypróżnienia, uczucie ciężkości oraz pełnego brzucha. De facto zaparcie nie jest schorzeniem jest również objawem swego rodzaju dysfunkcji przewodu pokarmowego. Stolec został zbyt odwodniony i zalega w dolnych partiach układu pokarmowego. Co więcej, kolejne porcje pożywienia, które przyjmujemy nie mogą przesunąć się dalej i prawidłowo zostać poddane procesowi trawienia oraz wchłaniania.

zbozowe_ciastka

Zaparcia mogą być powodowane przez bardzo różne czynniki, niekiedy dość poważne, jak chociażby (więcej…)

Protected with SiteGuarding.com Antivirus