BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Dieta Owocowa

Opis diety:

Pewnego rodzaju odmiana diety wegańskiej. Na samym początku trzeba stwierdzić, że dieta owocowa jest dietą czasową, nie może być stosowana „na dłuższa metę”, ale stanowi doskonałą odskocznie i kurację w przypadku okresów, kiedy nasze nawyki żywieniowe nie należą do najzdrowszych. Pozwala w szybkim tempie, w dość przyjemny sposób pozbyć się kliku zbędnych kilogramów. Niekwestionowaną zaletą diety owocowej, oprócz oczywiście utraty wagi, jest przypływ energii oraz zdrowa i gładka cera, dzięki dużej ilości spożywanych płynów w postaci właśnie owoców. Wspomniana duża ilość wody, która jest wprowadzana do organizmu ma również wpływ na detoksykację – pozbywamy się zalegających toksyn i odświeżamy nasz organizm.

W diecie możemy wykorzystać takie owoce, które uzupełnią nasze niedobory witamin czy minerałów. Przykładowo truskawki – bardzo bogate w witaminę C i potas, którego możemy mieć niedobory szczególnie w okresie letnim.

dieta_owocowa

Zalety:

Oprócz pozbycia się toksyn oraz zbawiennego wpływu na naszą cerę, należy przyznać, że dieta owocowa jest po prostu przyjemna. Jemy w dużej ilości smaczne owoce, nie chodzimy głodni, nie mamy problemów z wizytami w WC – dzięki sporej ilości błonnika, który zawiera się w owocowych skórkach. Dzięki błonnikowi również wpływamy na przyśpieszenie metabolizmu, dzięki temu efekty diety pojawią się dość szybko. Podczas stosowania diety w ogóle nie musimy się przejmować kaloriami. W ogóle ich nie liczymy! – owoce są znacznie mniej kaloryczne niż jakiekolwiek inne pożywienie, spożywamy je wyłącznie i często – nie musimy się przejmować kaloriami.

Założenia:

Jemy tylko i wyłącznie owoce, w odstępach najczęściej dwu-trzy godzinnych. Owoce spożywamy możliwie świeże, możemy również spożywać owoce mrożone jeśli nie zachodzi taka konieczność. Proces mrożenia nie pozbawia owoców znaczącej ilości witamin i substancji odżywczych, zatem planując dietę w okresie zimowym bez problemu możemy korzystać np. z mrożonych truskawek. Owoce oczywiście spożywamy ze skórką, no chyba, że jest to arbuz lub melony:) Czas trwania zwykle zakładany jest na trzydzieści dni, aczkolwiek nic się nie stanie, jeśli będziecie stosować dietę np. przez jeden tydzień. Osobiście uważam, że 30-dniowy okres dla diety owocowej jest odrobinę ryzykowny, bez odpowiedniej konsultacji z dietetykiem lub lekarzem i bez zastosowania suplementacji. Najczęstszym problemem jaki pojawia się w okresie stosowania diety owocowej jest spadek masy mięśniowej oraz ich osłabienie.

Warto połączyć omawianą dietę z uprawianiem sportu – tutaj głównie ćwiczenia aerobowe. Pamiętajmy, że cukier zawarty w owocach to zwykle węglowodany proste jak glukoza czy fruktoza, zatem podczas wysiłku możemy co nie co zagryźć między ćwiczeniami, lub najlepiej wypić świeżo przygotowany sok. Tutaj nie możemy zjeść na zaś – cukry proste dość szybko „przerabiane” są przez nasz organizm na energię, ale po bardzo krótkim czasie wzmożonego wysiłku tych cukrów brakuje – bywa że są to okresy 15-30 minut. Jeśli nie planujemy żadnej wzmożonej aktywności fizycznej podczas stosowania diety, zamiast soków staramy się pić niesłodzone herbatki.

Plan:

przykładowy dzienny jadłospis diety owocowej wygląda następująco:

Śniadanie
40 dag owoców. Część porcji (20 dag) mogą stanowić np. winogrona. Do tego 1-2 filiżanki herbatki z rozmarynu lub hibiskusa.

Godzina 10.00
1 kiwi i 1 pomarańcza lub grejpfrut

Godzina 12.00
2 gruszki (ok. 20 dag) i 20 dag moreli.

Godzina 14.00
Banan, 10-15 dag śliwek i limonka

Godzina 16.00
Duży kawałek (40 dag) melona lub arbuza

Godzina 18.00
Śliwki (ok. 20 dag) lub 2 morele (15 dag), a także jedno kiwi

Przed snem
1 jabłko (zjedzone powoli, to działa odprężająco i pomaga w zaśnięciu), biała herbata lub herbatka z melisy

Tagi: , , , , ,

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus