BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Jak schudnąć i nie przytyć?

Szczupła sylwetka jest jednym z największych marzeń wielu osób. Jej osiągnięcie dla tych, którzy zmagają się z otyłością jest zwykle wielkim wysiłkiem, wymagającym zarówno aktywności fizycznej jak i wyrzeczeń w zakresie spożywanych posiłków. Badania dowodzą jednak, że łatwiej jest doprowadzić do znacznego spadku wagi, niż zmienić tryb życia, który pozwoli utrzymać upragnioną sylwetkę.

efekt-jo-jo

Dietetycy opracowali wiele sposobów na zmniejszenie wagi ciała. Do najpopularniejszych należą restrykcyjne diety wykluczające z dziennego jadłospisu większość produktów zawierających tłuszcze oraz węglowodany. Nie wszystkie są jednak zdrowe, a większość z nich stwarza wręcz realne zagrożenie anemii i awitaminozy, dlatego bardzo ważne jest stosowanie zbilansowanej diety, która nie eliminuje całkowicie składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należy mieć świadomość, że zbyt szybki spadek wagi wynikający z rygorystycznej diety spowoduje po jakimś czasie równie szybkie jej przybywanie. Aby uniknąć efektu jojo trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Odchudzanie powinno wiązać się ze zmianą trybu życia. Nie chodzi o to, by nie jeść, ale by wybierać odpowiednie produkty, a posiłki spożywać o regularnych godzinach. Jeść częściej, ale w mniejszych ilościach. Konieczne jest też zwiększenie aktywności fizycznej. Wbrew pozorom nie trzeba katować się na siłowni albo w fitness klubie, wystarczy zrezygnowanie z windy, a jeśli to możliwe – chodzić na piechotę lub jeździć rowerem. Rezygnacja z samochodu wpłynie pozytywnie nie tylko na sylwetkę, ale również samopoczucie, ponieważ organizm będzie lepiej dotleniony. Takie nawyki muszą stać się codziennością, nawet po osiągnięciu zaplanowanej wagi ciała. Jeśli po okresie diety odchudzającej jadłospis znów będzie obfitował w białe pieczywo i tłuszcze zwierzęce, a zamiast roweru wybierze się samochód, waga znów będzie się zwiększała.

Chudnięcie wymaga poświecenia, ale o wiele więcej konsekwencji jest potrzebne, by utrzymać wagę i dobrą kondycję. Można jednak schudnąć i nie przytyć, jeśli zmieni się dotychczasowy tryb życia. Takie zmiany pociągną za sobą wiele pozytywnych skutków, wśród których zgrabne ciało będzie tylko dodatkowym walorem. Warto więc zastąpić łakocie owocami, a samochód rowerem, wpłynie to pozytywnie tak na wygląd, jak samopoczucie.

Tagi: , , , ,

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus