BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Rytm dobowy a zdrowie i odchudzanie

W dzisiejszych czasach każdy chce być szczupły, dlatego tak popularne są różnego rodzaju diety, a nawet tabletki odchudzające. Jednak podstawową regułą każdej osoby, która decyduje się przejść na dietę, powinno być utrzymanie swojego organizmu w czystości i pełnej sprawności, co oznacza, że do odpowiedniego sposobu odżywiania należy dodać także ćwiczenia fizyczne. Warto też stosować parę podstawowych zasad żywieniowych.
W życiu każdego człowieka istnieje coś takiego jak rytm dobowy, w którym poszczególne funkcje organizmu dominują.

balans

Wiadomo, że funkcje te mogą na siebie zachodzić, ale też się nie wykluczają. Można wyodrębnić trzy takie najważniejsze okresy, w których funkcje te przeważają. Jest to godzina dwunasta w południe, dwudziesta wieczorem i czwarta rano. Należy pamiętać, żeby nie jeść ciężkostrawnych potraw właśnie w czasie cyklu asymilacji i eliminacji, czyli między dwudziestą wieczór i dwunastą w południe, ponieważ wtedy organizm nastawiony jest na odpoczynek i regenerację i wolniej trawi wszelkie dostarczane mu pokarmy. Istnieje tabela produktów, które powinno się dostarczać organizmowi w odpowiednim czasie w ciągu dnia. Dzień należy zaczynać od zjedzenia świeżych owoców lub wypicia świeżego soku owocowego. Dzięki temu będzie się miało silę i energię na rozpoczęcie pracowitego dnia. Następnie trzeba dostarczyć organizmowi więcej witamin, dlatego dobrze jest zjeść surówkę lub napić się świeżo wyciśniętego soku z warzyw czy owoców. Po jakimś czasie można przegryźć orzechy, nasiona lub gotowane warzywa. W porze obiadu dozwolone jest jedzenie kasz, ziemniaków, pieczywa, warzyw i mięsa. Na kolejny niewielki posiłek można zjeść danie składające się z drobiu, ryb albo jajek. Na końcu powinno się jeść produkty mleczne. Oczywiście trzeba pamiętać o odpowiednich odstępach czasowych. Nie można zjeść wszystkich wymienionych produktów na raz, ponieważ wtedy organizm będzie zbyt przeciążony i będzie wolniej trawił. Najlepiej jeść mniejsze porcje, ale częściej, czyli należy zrezygnować z trzech posiłków w ciągu dnia.
Dzięki stosowaniu takiej piramidy żywieniowej dostarcza się organizmowi potrzebnych mu witamin oraz składników odżywczych i dodatkowo można schudnąć. Taka dieta może również sprawić, że ktoś lepiej poczuje się we własnej skórze, będzie się czuł mniej zmęczony i będzie miał więcej zapału do pracy, także pracy nad sobą.

Tagi: , ,

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus