BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Ryby i owoce morza – jako ważny składnik zbilansowanej diety

Od dawna wiadomo, że ryby są zdrowe. Nie wszyscy wiemy jednak dlaczego i jaki wpływ mają one na nasze zdrowie, kondycję fizyczną, dobre samopoczucie czy nawet prawidłową wagę. Liczne badania dowodzą, że zarówno ryby jak i przetwory z nich robione ze względu na swoje wartości mają bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

pieczona_ryba

Według większości dietetyków powinniśmy spożywać ryby  w różnej formie przynajmniej dwa razy w tygodniu a najlepiej częściej. Ze względu na dostępność produktów głęboko mrożonych, które zachowują najważniejsze wartości odżywcze, a także konserw czy marynat sprawia, że przygotowanie potraw rybnych nie jest trudne ani czasochłonne. Na rynku pełno jest gotowych potraw, które wystarczy włożyć do pieca i gotowe. Moimi faworytami są ryba z pieca w sosie brokułowym, pomidorowym czy ze szpinakiem. Warto również od czasu do czasu zainwestować w łososia, który kusi delikatnym różowym kolorem. Polecam łososia w rosole. Ryba po grecku czy roladki rybne to kolejne wyśmienite propozycje na zdrowy rybny posiłek.

Co takiego mają w sobie ryby, że warto je jeść?

Ryby stanowią doskonałe źródło białka, fluoru, witaminy D3, jodu, aminokwasów i przede wszystkim nienasycone kwasy tłuszczowe OMEGA -3, których nasze organizmy nie produkują. Do czego nam są one potrzebne? Mają korzystny wpływ na nasza sprawność fizyczną i umysłową. Pomagają zatem zapobiegać choroba ludzi starszych takich jak demencja starcza czy alzheimer.

Ryby zawierają również magnez i potas – bardzo potrzebny w odpowiednim funkcjonowaniu układu nerwowego.

Na dodatek naukowcy z USA zaobserwowali, że tłuste ryby (łosoś, makrela etc.) zwiększają objętość istoty szarej w częściach mózgu odpowiedzialnych za nastrój i zachowanie. Osoby mające niski poziom kwasów omega-3 we krwi cierpią częściej na depresję, zaburzenia nastroju czy impulsywne, agresywne zachowania. Z kolei osoby, których dieta jest bogata w ryby i owoce morza rzadziej chorują na depresję i są nastawione do świata pozytywnie.

Podsumowują: jedzmy ryby aby cieszyć się dobrym stanem zdrowia fizycznego jak i psychicznego.

Tagi: , , , , , ,

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus