BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Makaron? Jaki wybrać i wykorzystać w zbilansowanej diecie

W dobie gdy jadamy zbyt dużo białego pieczywa, dieta oparta na pełnoziarnistych produktach wydaje się bardzo pożądana. Mamy na myśli nie tylko pełnoziarniste pieczywo czy płatki, ale przede wszystkim makarony.

makaron

Pełnoziarniste nie jest tylko pieczywo

W Polsce coraz bardziej popularna staje się kuchnia włoska, bogata w produkty mączne i makarony. Znajdziemy wielu zwolenników takiego jedzenia – jes t po prostu smaczne. Warto zastanowić się jaki makaron wybieramy przygotowując nasze potrawy.

Warto zainwestować te dwa, trzy złote więcej i kupić makaron pełnoziarnisty. Unikajmy wszelkich makaronów jajecznych, oraz tych , w których znajduje się cokolwiek innego niż mąka z ziaren. Prawdziwy makaron składa się wyłącznie z wody i mąki. Mąką przeznaczoną na makaron jest mąka z pszenicy durum.

Zalety produktów z pełnego ziarna

Krzorzystając z produktów wyprodukowanych z białej, rafinowanej mąki tracimy przede wszystkim cenny błąnnik oraz wiele witamin i minerałów, których pozbawiane jest ziarno w tym procesie.  Wielokrotnie udowodniono, że jedzenie pełnoziarnistych produktów jest korzystne dla serca – pomaga pozbyć się złego cholesterolu, prowadzi też do redukcji groźnych dla zdrowia  złych tłuszczów. Błonnik jest szczególnie ważny, gdy stostujemy dietę ogranicząjącą ilość spożywanych pokarmów. Pełnoziarniste produkty są również korzystne dla cukrzyków, gdy glukoza jest uwalniana stopniowa w procesie rozkładu cukrów złożonych.

Makaron pełnoziarnisty

Jednym ze sposobów wzbogazenia diety o produty pełnoziarniste jest stosowanie w kuchni odpowiednich makaronów.  Są one wykonane z pełnoziarnistej mąki, która powstaje ze zmielonych w całości ziaren pszenicy wraz z okrywą nazywaną łuską (stąd pochodzą otręby) i kiełkiem (zarodkiem) ziarna. Taka mąka nie jest przesiewana i nie jest w ten sposób pozbawiana najcenniejszych w zdrowej diecie składników.

Taki makaron oprócz błonnika zawiera szereg potrzebnych i korzystnych witam i minerałów jak: niacyna, kwad foliowy, żelazo, magnez, mangan i cynk.

Alternatywą dla makaronów jest ciemny ryż. Makarony mają jednak tę zaletę, że o ile w przypadku ryżu zwiększa nam się dwukrotnie czas potrzebny na ugotowanie. Makaron pełnoziarnisty gotujemy niemalże w takim samym czasie jak ten przygotowany z białej mąki.

Tagi: , , , , , , , ,

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus