BMI
Wskaźnik Masy Ciała

Twój Wzrost
w centymetrach
Twoja Waga
w kilogramach


Twoje BMI TO:

Komentarz:



Moja Dieta
Kategorie

Ćwiczenia lekiem na zaparcia

W walce z zaparciami, bardzo wskazana jest wzmożona aktywność fizyczna. Pewne ćwiczenia w mechaniczny sposób stymulują nasz układ pokarmowy w taki sposób, żeby funkcjonował poprawnie. Co więcej, ćwiczenia pomogą spalić nam energię którą dostarczymy w postaci chociażby suszonych śliwek – które są bogate w cukry proste, ale w skuteczny sposób pomagają w walce z zaparciami.

Jeśli decydujemy się na wspomaganie diety za pomocą aktywności fizycznej, a przy tym mamy problemy z zaparciami, możemy Państwu zaproponować pewien schemat działania:

fitness-avtivity

Rano wypijamy szklankę ciepłej wody z miodem, oprócz tego zjadamy kilka suszonych śliwek, po uprzednim namoczeniu ich w wodzie. Następnie możemy wykonać kilka ćwiczeń aerobowych – bieganie, przysiady, rower. Taki poranek podniesie nasza aktywność oraz w prosty sposób pozwoli wyeliminować zaparcia. Jeśli decydujemy się również na wieczorny trening, tutaj warto skupić się na ćwiczeniu mięśni brzucha. Przed takim treningiem warto zjeść posiłek bogaty w węglowodany złożone i kwasy tłuszczowe. Przykładem może być pełnoziarniste ciasteczka z odrobiną malin. Jeśli jemy klasyczny obiad warto dodać odrobinę oleju lnianego. Po takim posiłku będziemy mieć energię podczas treningu, a olej lniany i błonnik pozwoli nam w skuteczny sposób zawalczyć z naszym problemem. Jeśli chodzi o same ćwiczenia: wybieramy te, które angażują spore partie mięśni, jak np. przysiady, pływanie, rower. Nasz trening kończymy serią skrętoskłonów lub tzw. Brzuszków – w naturalny sposób pobudzi to nasze jelita do pracy.

Zawsze należy pamiętać, że bezpieczne i efektywne sposoby radzenia sobie z zaparciami zwykle polegają na regularności w tym co robimy. Czy jest aktywność fizyczna, dieta bogata w błonnik, czy wywary z suszonych śliwek itd. Czasem musimy odrobinę poczekać, aż nasze działania przyniosą zamierzony skutek, ale przez to zawsze są bezpieczne i działają długoterminowo. Zaoszczędzi nam to przykrych sytuacji związanych chociażby z doraźnym stosowaniem leków przeczyszczających.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o stosowaniu błonnika, zapraszamy do naszego poprzedniego artykułu: błonnik

Tagi: , ,

Jedna odpowiedź do wpisu “Ćwiczenia lekiem na zaparcia”

  1. Emilka napisał(a):

    Najlepiej działają na mnie czopki evaqu, przynajmniej mam pewność że wypróżnienie nastąpi ok 15 min po aplikacji czopka. Często wyjeżdżam w delegacje służbowe, więc jak to zwykle bywa ciągle jestem w biegu,jem nieregularnie a później mam problem,dlatego zawsze mam w torebce evaqu 😀 nie uzależniają także mogę je często stosować 🙂

Zostaw odpowiedź

Protected with SiteGuarding.com Antivirus